En offentlig myndighed som Behandlingsrådet skal overholde kravene om tilgængelighed, der følger af lov om tilgængelighed for offentlige organers websteder og mobilapplikationer. Det betyder, at vores hjemmeside skal være opfattelig, anvendelig, forståelig og robust. Det kan f.eks. sikres ved at opfylde de standarder eller tekniske specifikationer, der fremgår af loven.

På Behandlingsrådets hjemmeside overholder vi delvist de standarder, som loven kræver.

Det skyldes, at vi har tilknyttet en række dokumenter til vores hjemmeside, bl.a. vores proceshåndbog, metodevejledning og evalueringsrapporter m.v., som kan være svære at gøre tilgængelige, fordi de er publiceret i PDF-format. Årsagen er bl.a. at dokumenterne indeholder figurer og billeder.

Behandlingsrådets tilgængelighedserklæring kan ses her (link til erklæring på digitaliseringsstyrelsens hjemmeside)

Hvis du har brug for et eller flere dokumenter, der ikke er tilgængelig for dig, kan du kontakte os med henblik på, at vi sender dokumenterne til dig i en tilgængelig form. Du kan kontakte os på kontakt@behandlingsraadet.dk - marker din mail "tilgængelighed" og angiv hvilke filer, du har behov for.

Dine personoplysninger ved henvendelse

Hvis du kontakter os for at modtage tilgængelige dokumenter, behandler vi personoplysninger om dig. Det gør vi for at opfylde det krav, du stiller til os om at sende tilgængelige oplysninger. Vi bruger kun dine personoplysninger til det nævnte formål og vi sletter oplysningerne, så snart de ikke længere er nødvendige.

Hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine oplysninger i forbindelse med din bestilling af tilgængelige oplysninger, kan du kontakte os på ovenstående mail.

Du er også velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesambassadør Pernille Dahl Bach på pdb@behandlingsraadet.dk.

Vi henviser i øvrigt til Behandlingsrådets persondatapolitik, der er tilgængelig på vores hjemmeside.